Duurzaamheidsreclame loont

Communiceren over duurzaamheid via reclame loont de moeite. Dit blijkt uit de resultaten van het Dossier Duurzaam 2011. Dit dossier is een initiatief van Intomart GfK, DDB en b-open en bestaat sinds 2008.

Sinds dat jaar wordt de ontwikkeling in houding en perceptie van consumenten ten aanzien van duurzaamheid/mvo en het imago van merken op dit gebied onderzocht. Het onderzoek toont aan dat waar in 2010 nog 22% van de consumenten aangaf bewust duurzaam te gaan leven, dit in 2011 is opgelopen naar 26%.

Het aantal zogenaamde `duurzaamheidscynici` nam juist af van 20 naar 17%. Toch ziet een derde van de mensen duurzaam ondernemen nog steeds als een marketingtruc. Volgens Jeroen Meijering van b-open moeten bedrijven duurzaam ondernemen dan ook vooral combineren met andere voordelen, zoals het aanbieden van duurzame producten en diensten.

bron: Dossier Duurzaam 2011