30 sep Duurzaamheidsreclame loont
Communiceren over duurzaamheid via reclame loont de moeite. Dit blijkt uit de resultaten van het Dossier Duurzaam 2011. Dit dossier is een initiatief van Intomart GfK, DDB en b-open en bestaat sinds 2008.
Sinds dat jaar wordt de ontwikkeling in houding en perceptie van consumenten ten aanzien van duurzaamheid/mvo en het imago van merken op dit gebied onderzocht. Het onderzoek toont aan dat waar in 2010 nog 22% van de consumenten aangaf bewust duurzaam te gaan leven, dit in 2011 is opgelopen naar 26%.
Het aantal zogenaamde `duurzaamheidscynici` nam juist af van 20 naar 17%. Toch ziet een derde van de mensen duurzaam ondernemen nog steeds als een marketingtruc. Volgens Jeroen Meijering van b-open moeten bedrijven duurzaam ondernemen dan ook vooral combineren met andere voordelen, zoals het aanbieden van duurzame producten en diensten.
bron: Dossier Duurzaam 2011